Často kladené dotazy o chiptuningu

Tři důvody pro chiptuning aneb proč si mám nechat vozidlo nachipovat?

Snížení spotřeby

Snížení spotřeby

Výrazné snížení spotřeby, dle typu řídící jednotky a motoru lez dosáhnout úspory až 1,5l/100 km.

Jízdní komfort

Jízdní komfort

Vysoce zvýšený jízdní komfort zajistí to, že vozidlo bude lépe akcelerovat.

Bezpečnější jízda

Bezpečnější jízda

Předjíždění se stává bezpečnějším a zvyšuje se tak bezpečnost a plynulost provozu.

Odpovědi na to, co vás zajímá

Lze upravit každé vozidlo?

Upravit lze téměř každé vozidlo, i když existují výjimky. Záleží na typu motorové řídící jednotky. Vozidla, která běžně upravujeme, naleznete v našich výkonových tabulkách. V případě, že zde Váš vůz nenajdete, kontaktujte nás a my prověříme, zdali lze zvýšit výkon / snížit spotřebu i u Vašeho vozu. Můžete také navštívit naše reference, zda-li jsme již stejný nebo podobný vůz neupravovali.

Nepřicházím o záruku na nový vůz?

Ne. Optimalizace motorové řídící jednotky probíhá tak, že při běžných úkonech v autoservisu jako je diagnostika atp. není úpravu motorových map možné zjistit.

Na kolik se dá výkon vozidla zvednout?

Ve výkonových tabulkách uvádíme u jednotlivých modelů hodnoty, které doporučujeme jako optimální pro vozidla sériové výroby (tzn. standardní vstřiky, turbo, spojka, atp.). Dle typu vozidla a motorové řídící jednotky je možné výkon upravit i na vyšší či nižší hodnoty.

Nezničím chiptuningem motor?

Při provádění chiptuningu vždy dodržujeme hodnoty dané světovým standardem SF (safeline), které nikdy nepřekračujeme. Vždy optimalizujeme výkon přímo k danému vozu.

Lze upravit nový vůz nebo je lepší najet alespoň 10TKM?

Námi prováděné úpravy jsou testovány a můžeme je doporučit i do nových vozidel. V současné době spolupracujeme s několika autosalony, kterým chiptuning provádíme u nových vozidel.

Je možné upravit i vozidlo s automatickou převodovkou, DSG?

Jak je uvedeno výše, u každého auta provádíme optimální úpravu na míru, nepoužíváme univerzální šablony. Když je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, vždy se provádí úprava s ohledem na tento fakt.

O kolik se mi sníží spotřeba?

U přeplňovaných motorů (turbodiesel, turbobenzín, případně vozidla s kompresorem) se spotřeba sníží o přibližně o 15%. U motorů, které nejsou vybaveny turbem (atmosferické motory) ke snížení spotřeby nedochází.

Jak dlouho trvá chiptuning?

Doba úpravy je závislá na typu vozu a motorové řídící jednotky. Nejčastěji úprava trvá 90 - 240 minut. Veškeré optimalizace jsou vždy prováděny danému vozidlu na míru.

Je možné u Vás provést měření na brzdě?

Ano, měření výkonu provádíme. Naše společnost disponuje vlastní válcovou zkušebnou. Ovšem hodnoty uvedené v tabulkách vycházejí z reálných měření a není tedy nutné, další měření při běžných úpravách provádět.

Jsou data zálohovány?

Ano. Naše firma provádí zálohu originálních dat na třech serverech a na úložišti Google. Zároveň má zákazník možnost vzít si kopii software ECU. Vždy je možné uvést jednotku do původního stavu.

Nezačně vozidlo kouřit?

Ne. Jestliže je Vaše vozidlo v dobrém technickém stavu, kouřivost se nezvedá. (Závady, které způsobují kouřivost, jsou např. rozpadlý katalyzátor, turbo propouští olej apod.).

Měl bych se po chiptuningu nějak speciálně chovat k vozu?

Ne. Po chiptuningu není třeba žádného speciálního zacházení. Pouze doporučujeme dodržovat správný přístup k turbodieselovým motorům, tedy vytáčet vozidlo až je zahřáté, řádně měnit olej apod.

Může mi chiptuning zničit řídící jednotku?

Ne. Jsme již 14tým rokem na trhu a upravili jsme více než 14.000 vozidel.

Můžete přijet vy za mnou a provést úpravu mobilně?

Ano. Více informací najdete v sekci Mobilní chiptuning. V případě zájmu o tuto službu nás kontaktujte telefonicky nebo emailem. Kontaktní údaje najdete v sekci Kontakt.

Chiptuning

Veškeré úpravy jsou určeny pouze pro sportovní účely. Úprava není schválena pro provoz na pozemních komunikacích a po jejím provedení se vozidlo stává technicky nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích, dle zákona č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.