Každému někdy chybí alespoň troška výkonu motoru navíc, i když si nechceme hrát na závodníky. Přesto by většinu motoristů ani ve snu nenapadlo, vytvářet na svém voze hned razantnější sportovní úpravy. Výměna výfuku, sportovní vzduchové filtry, „závodní“ svíčky a jiné různé nápady, jak si zvýšit výkon svého vozu. Několika tisícové položky a výkon zvýšen o pár koní.
Takže co chiptuning motoru?
Pro začátek, jedná se o poněkud zastaralý termín. Když byly karburátory nahrazeny vstřikováním paliva a řídícími jednotkami (ECU), stalo se umění úprav výkonu motoru zas o něco složitější. Namísto šroubováku, byl zapotřebí počítač a software (program) pro nastavení řídící jednotky. Tyto programy byly instalovány na mikročip, který je zapojen přímo do jednotky vozidla – odtud název.
S vývojem automobilů se mění i technika. Přemapování, způsob úpravy, při které se připojí notebook do konektoru pro diagnostiku a nahraje se software úpravy palivového systému, změna odezvy plynového pedálu, případně zvýší omezovač točivého momentu.
Většina zákazníků má ale zájem o úpravu jednotky čipem. Dieslové motory, zejména ty koncernové, nabízí při využití této úpravy poměrně velký nárůst výkonu a točivého momentu, až kolem 20%. V případě benzínových motorů, je také patrný nárůst výkonu, především v případě motorů využívajících přeplňování.
Na každý „chip“ píše výrobce vlastní software. Společnosti zabývající se chiptuningem, tento kód upraví tak, aby zlepšil fungování motoru=zvýšil výkon, aniž by došlo k jakémukoliv poškození. Náš dodavatel Dimsport, se úpravami programů jednotek zabývá již od roku 1991. Proto jsme schopni garantovat kvalitu a spolehlivost našich úprav.
Například u vozu Škoda Fabia RS se po provedení chiptuningu zlepšilo zrychlení z původních 8,1s na rovných 7s z 0-100km/h. Při následné garanční prohlídce vozu nebyla úprava řídící jednotky zjištěna.
Při zvýšení výkonu, se také snižuje potřeba vytáčet motor do vyšších otáček, díky tomu se snižuje spotřeba o 10%-15%. V průměru tedy od 0,5l /100 až 1 l/100km.