a kroutící moment. Měření výkonu na válcové zkušebně je doplňkovou službou se každé úpravě vozidla, které vede k navýšení výkonu motoru. Měřením se chiptuning stává plnohodnotným.
-
Při chiptuningu
Pokud jsou po chiptuningu všechny parametry upraveny optimálně, dojde ke zvýšení výkonu a kroutícího momentu. Jediná možnost, jak objektivně vyhodnotit k jakému reálnému navýšení výkonu motoru a kroutícího momentu došlo, je vozidlo podrobit měření na válcové zkušebně. A to jak před úpravou softwaru, tak po jeho úpravě. -
Po mechanických úpravách
Měření výkonu motoru je žádoucí po úpravách vozidla, které vedou k navýšení výkonu tj. výkonnější vstřikovače, silnější turba a jiné.. - Co se skrývá pod kapotou
Měřením na válcové zkušebně zjistíte, v jaké kondici je motor vozidla - Pokud již chiptuning máte
Pokud je vaše vozidlo již po chiptuningu, který se prováděl bez měření na válcové zkušebně, nebo se vám udávaný nárust zdá menší, pak ověříme k jakému reálnému nárustu došlo.
A jak měření na válcové zkušebně probíhá?
S vozidlem se najede na válcovou zkušebnu a zabezpečí se proti pohybu. K ukotvení se využívají popruhy z nichž je jeden konec ukotvený k zemi a druhý je připevněný k vozidlu. První měření výkonu probíhá před úpravou originálního softwaru v řídící jednotce motoru. Druhé měření následuje po chiptuningu. Výsledkem měření je graf, který znázorňuje průběh výkonu a kroutícího momentu. Z výsledného grafu zjistíme, jaký nárust a průběh výkonu vozidlo chipem získalo. V databázi měření výkonu na našich webových stránkách se můžete podívat, jakého reálného navýšení dosahujeme u různých typů vozidel. Je potřeba si uvědomit, že při měření na válcové zkušebně dosahují vozidla svého maxima. Proto je důležité, aby byla v dobrém technickém stavu.
Co je výsledkem měření výkonu na válcové zkušebně?
Výsledkem z měření je graf. A co můžeme vyčíst z grafu? Níže se můžete podívat, jak vypadá graf měření výkonu motoru vozidla Škoda Superb 2.0 TDI 103kW/ 320Nm. Červená křivka Run 1 znázorňuje výsledek měření před chiptuningem. Jsou tedy naměřeny originální hodnoty vozidla. Černá křivka Run 2 vyobrazuje výsledky měření po úpravě řídící jednotky. Jsou to tedy hodnoty nové, kterých jsme dosáhli chiptuningem. Plná křivka znázorňuje výkon a přerušovaná křivka znázorňuje kroutící moment. Je důležité znát hodnoty naměřené před úpravou softwaru v řídící jednotce, abychom zjistili jaký je reálný rozdíl mezi naměřenými hodnotami před úpravou a po úpravě. Z následujícího grafu vidíme, že naměřené hodnoty před úpravou jsou 109,4 kW a 322,8 Nm. Hodnoty naměřené po úpravě jsou 136,4 kW a 413,3 Nm. Chiptuningem jsme tedy dosáhli navýšení výkonu motoru o 27 Kw a 90,5 Nm. Graf z měření vám samozřejmě vydáme a to v papírové podobě, nebo případě zájmu vám jej zašleme v elektronické podobě.
Naše firma disponuje dvěma válcovými zkušebnami a to v Praze a Brně.
Na válcové zkušebně v Praze měříme vozidla s náhonem jak na všechny čtyři kola, tak i vozidla s náhonem na přední, nebo zadní nápravu. V Brně lze na válcové zkušebně měřit vozidla s náhonem na přední i zadní nápravu. Vozidla, která mají náhon na všechna čtyři kola lze změřit v případě, že disponují systémem Haldex s možností elektronického odpojení náhonu zadní nápravy.
Parametry válcových zkušeben | Praha | Brno |
Maximální testovací rychlost | 250 km/h | 250 km/h |
Maximální výkon | 1800 koňských sil | 1200 koňských sil |
Maximální zatížení nápravy | 3000 kg | 3000 kg |
Odchylka měření | 2% | 2% |