Lambda sonda je senzor umístěný ve výfukovém potrubí v blízkosti katalyzátoru. Má za úkol regulovat/ kontrolovat množství kyslíku ve spalinách. Novější vozy mají dvě lambda sondy a to regulační a diagnostickou. Regulační sonda, která okamžitě reguluje palivovou směs je umístěna před katalyzátorem. Druhá, tzv. diagnostická sonda je umístěna za katalyzátorem a vyhodnocuje množství škodlivin, které vychází z výfukového potrubí.
Proč deaktivovat regulační lambda sondu?
- Opotřebená regulační lambda sonda potřebuje delší čas na regulaci palivové směsi, což sníží výkon motoru
- Opotřebená lambda sonda zvyšuje spotřebu paliva a to až o 15%
- Pokud budete dlouhodobě jezdit s poškozenou lambda sondou, může dojít k poškození katalyzátoru. Mimo jiné vlivem opotřebené lambda sondy dochází k nepravidelnému chodu motoru. Motor cuká a při jízdě kolísá výkon motoru
- Deaktivací lambda sondy se zbavíte chybových hlášení
Regulační lambda sondu deaktivujeme softwarovou úpravou v řídící jednotce motoru.
Ceník:
| Deaktivace lambda sondy | 2 000 Kč |
| Deaktivace lambda sondy při chiptuningu | 1 500 Kč |
Seznam podporovaných jednotek:
| Alfa Romeo | BOSCH MED7.1 |
| Bentley | BOSCH ME7.1.1 |
| BMW | BOSCH ME7 |
| Chevrolet | BOSCH ME7.9.9 |
| Citroen | BOSCH M7.9.52 |
| Dodge | CUMMINS CM21XX |
| Ferrari | BOSCH MED9.6.1 |
| Fiat | BOSCH MED7.6.1 |
| Ford | BOSCH ME9.0C |
| Honda | BOSCH ME7.9.3 |
| Hyundai | BOSCH ME17.9.11 |
| Infinity | HITACHI |
| Jaguar | DENSO. 512 KB FILES ONLY |
| Kia | BOSCH ME17.9.11 |
| Land Rover | BOSCH ME7.2 |
| Lancia | BOSCH ME7.9.10 |
| Maserati | BOSCH ME7.3.2 |
| Mazda | HITACHI MEC33 |
| Mercedes | BOSCH ME2.8.1 |
| Mini | BOSCH ME9.2 |
| Mini | BOSCH MED17.2 |
| Mitsubishi | DENSO (PETROL ONLY) |
| Opel | BOSCH ME1.5.5 |
| Peugeot | BOSCH M7.9.52 |
| Porsche | BOSCH ME7.1.1 |
| Renault | SAGEM S3000 |
| Subaru | DENSO (MY 200x) |
| Suzuki | BOSCH ME9.1 |
| Toyota | BOSCH M7.9.4 |
| VAG | BOSCH EDC17_CP14 |
| Volvo | BOSCH ME9 |


