Lambda sonda je senzor umístěný ve výfukovém potrubí v blízkosti katalyzátoru. Má za úkol regulovat/ kontrolovat množství kyslíku ve spalinách. Novější vozy mají dvě lambda sondy a to regulační a diagnostickou. Regulační sonda, která okamžitě reguluje palivovou směs je umístěna před katalyzátorem. Druhá, tzv. diagnostická sonda je umístěna za katalyzátorem a vyhodnocuje množství škodlivin, které vychází z výfukového potrubí.
Proč deaktivovat regulační lambda sondu?
- Opotřebená regulační lambda sonda potřebuje delší čas na regulaci palivové směsi, což sníží výkon motoru
- Opotřebená lambda sonda zvyšuje spotřebu paliva a to až o 15%
- Pokud budete dlouhodobě jezdit s poškozenou lambda sondou, může dojít k poškození katalyzátoru. Mimo jiné vlivem opotřebené lambda sondy dochází k nepravidelnému chodu motoru. Motor cuká a při jízdě kolísá výkon motoru
- Deaktivací lambda sondy se zbavíte chybových hlášení
Regulační lambda sondu deaktivujeme softwarovou úpravou v řídící jednotce motoru.
Ceník:
Deaktivace lambda sondy | 2 000 Kč |
Deaktivace lambda sondy při chiptuningu | 1 500 Kč |
Seznam podporovaných jednotek:
Alfa Romeo | BOSCH MED7.1 |
Bentley | BOSCH ME7.1.1 |
BMW | BOSCH ME7 |
Chevrolet | BOSCH ME7.9.9 |
Citroen | BOSCH M7.9.52 |
Dodge | CUMMINS CM21XX |
Ferrari | BOSCH MED9.6.1 |
Fiat | BOSCH MED7.6.1 |
Ford | BOSCH ME9.0C |
Honda | BOSCH ME7.9.3 |
Hyundai | BOSCH ME17.9.11 |
Infinity | HITACHI |
Jaguar | DENSO. 512 KB FILES ONLY |
Kia | BOSCH ME17.9.11 |
Land Rover | BOSCH ME7.2 |
Lancia | BOSCH ME7.9.10 |
Maserati | BOSCH ME7.3.2 |
Mazda | HITACHI MEC33 |
Mercedes | BOSCH ME2.8.1 |
Mini | BOSCH ME9.2 |
Mini | BOSCH MED17.2 |
Mitsubishi | DENSO (PETROL ONLY) |
Opel | BOSCH ME1.5.5 |
Peugeot | BOSCH M7.9.52 |
Porsche | BOSCH ME7.1.1 |
Renault | SAGEM S3000 |
Subaru | DENSO (MY 200x) |
Suzuki | BOSCH ME9.1 |
Toyota | BOSCH M7.9.4 |
VAG | BOSCH EDC17_CP14 |
Volvo | BOSCH ME9 |